فونت کلمه، ساختاری هندسی و منظم دارد. استخوانبندیِ اندامِ این قلم به شما فضایی شسته و رفته ارائه میدهد.
پویایی و انرژیِ فونت کلمه ، برای استفاده در اکثر آثار تبلیغاتی بهویژه برای استارتاپها و کسبوکارهای خلاق و نوین بسیار مناسب است.
فونت کلمه، قدرتمند و خودنماست؛ در متنهایی که تلاش دارند ویژگیها و تواناییهای خاصی را برجسته کنند و نکاتِ طلاییِ موضوع را شاخص نمایند، “کلمه” این قدرت را به آنها میدهد.
تایپفیس “کلمه” برای زبان فارسی، عربی و انگلیسی طراحی شده است و از زبانهای اردو و کردی نیز پشتیبانی میکند.
نسخه چهارم خانواده فونت کلمه، با اصلاحاتی نسبت به نسخههای پیشین و اضافه کردن حالتهای جایگزین حروف و پشتیبانی از زبانهای جدید ارایه شده است.
فونت جوان یک فونت دست نویس از نوع نمایشی است. مناسب عنوانهایی که میخواهید پر تحرک، پر نشاط و سرشار از شور جوانی باشد. قاسم نجاری طراح فونت جوان متخصص ساخت چنین فونتهایی است. وی پیش از این فونت آوینی و فونت کتیبه را در وبسایت فونتایران منتشر کرده بود که هر دو فونت از فونتهای بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند.
ویژگی اصلی فونت جوان که آن را از دو فونت آوینی و کتیبه متمایز میکند قلم ماژیکی استفاده شده است. فونت جوان از دستخطهای نوشته شده با ماژیک در بعضی آثار گرافیکی و امضاهای گرافیتی الهام گرفته شده است.
فونت جوان دارای تعداد بسیار زیادی حروف و ترکیبات جایگزین است که به کمک راهنمای آن میتوانید آنها را تایپ کنید و به تایپوگرافی دلخواه خودتان دست پیدا کنید. استفاده مناسب از این حروف و ترکیبات جایگزین و ایجاد ترکیب بندی با حروف تا حد زیادی میتواند کار شما را شخصی کند.
فونت ۸۹۸ استنسیل فونتی است نمایشی، که بهترین کارایی آن در عبارتهای کوتاه است.
فونت ۸۹۸ استنسیل خوشنویسانه است، از آن رو که از یک ضخامت واحد در طراحی کارکترها استفاده نشده، و به کمک زوایای مختلف قلم اجزای کارکترها در ضخامتهای مختلف طراحی شده است؛ و بهوضوح وامدار خطوط گذشته بهویژه نسخ است.
فونت ایران سنس پرطرفدارترین فونت فارسی در سالهای اخیر بوده است.
کافه بازار ، دیوار، آپارات ، اسنپ و صدها وب سایت و اپلیکیشن برتر ایرانی از ایران سنس استفاده میکنند.
این فونت از سال ۱۳۹۲ تا کنون بارها بروزرسانی و رفع نقص شده است. خریداران فونت برای همیشه بروزرسانیها را دریافت میکنند و از پشتیبانی طراحِ فونت بهرمند خواهند بود.
فونت مربع از نوع هندسی است که ریشه در خط کوفی بنایی دارد. با اینکه سال هاست کوفی بنایی نقش مهمی در لوگوتایپهای فارسی ایفا میکند ولی جایگاه آن در فونت فارسی همچنان کمرنگ است.
فونت مربع برای کلمات و عبارات کوتاه طراحی شده و بیشتر مناسب موضوعات تجاری و مدرن است از قبیل طراحی وردمارک، اسلاید و کاورهای شبکههای اجتماعی و تبلیغات و بسته بندی.
در طراحی حروف فونت مربع، نسبت فضای مثبت به فضای منفی رعایت شده و کِرو ها دقیقا با محیط دایره همراستا شدهاند. در سنگینترین وزن نسبت فضای مثبت به منفی ۲ به ۱ و در سبک ترین وزن ۵ به ۱ است.