والهالا یک فونت نمایشی با رفتار و اتصالهای عجیب و غریب است. خوانایی اولویت اول او نیست و با فرمها و رفتارهای متفاوت حسابی جلبتوجه میکند.
او شخصیتی شبیه به یک وایکینگ دارد؛ قوی، خشن و بیکله!
شکل حروف دارای شکستگی و تیزیهای متعدد است؛ گویی آنها سربازانی همیشه مسلح و آمادهی نبرد هستند!
ایدهی طراحی فونت والهالا از علاقهی من به دنیای اساطیر اسکاندیناوی شروع شد. والهالا روحیهی باستانی و بدوی دارد و از کتیبههای اسکاندیناوی استخراج شده است.
ویژگیهای حروف روی کتیبهها این ایده را به من داد تا حروف را در عین یکپارچگی متفاوت و گاها بینظم طراحی کنم؛ هیچ حرفی شبیه به دیگری طراحی نشود! انگار که من هم بهدلیل محدودیتهایی نتوانستم حروف را دقیقا مثل هم طراحی کنم.
متفاوت بودن همهی حروف بایکدیگر، رفتارهای تصادفی و از همه مهمتر تبدیل کردن چنین ویژگیهایی به یک فونت اصلی ترین چالش من در طراحی والهالا بود.
در طراحی فونت والهالا فقط از خطوط صاف و بدون انحنا استفاده شده است. هدف از این شکستگیها، تیزیها، فرمهای ابتدایی و عجیب و غریب، القای حس باستانی و رمزآلود دنیای اساطیری اسکاندیناوی است.
فونت دلنیا با هدف ایجاد مکث و تمرکز خواننده بر محتوا طراحی شده است، بطوری که با صرف زمان بیشتر اطلاعات در ذهن مخاطبان ماندگار شود. از این روی با توجه به فضاهای مثبت و منفی و گردش حروف فارسی تصمیم بر آن شد که خطوط بر محیط فرم و گاهاً در داخل فرم هر نویسه گردش کرده و با ایجاد برشهایی منطقی در فرم نویسهها، این فرصت در اختیار مخاطب قرار داده شود که ذهن او فرم حروف را تکمیل نماید. که این امر مُنجر به افزایش زمان، جهت مطالعهی محتوای مورد نظر را در پی دارد و در نتیجه محتوا نیز در ذهن او ماندگارتر میشود.
فونت دلنیا ماحصل پژوهشی آزمایشگاهی با موضوع تأثیر فونت در بخاطر سپاری اطلاعات جهت رساله دکتری گرافیک با راهنمایی استاد فدوی میباشد.
فونت پسته برداشتی شخصی و خلاق با نگاهی مدرن به خط نستعلیق است. فونت پسته تلاش میکند ترکیبی از زیبایی سنت و جذابیت نوآوری به طراحان و تایپوگرافرها ارائه کند. در پسته، هنر کلاسیک و سنتی با دیزاین مدرن تلاقی پیدا میکند. این فونت با استفاده از منحنیها و ضخامتهای متنوع و همچنین ترکیب زاویهها با فرمهای نرم و روان، جلوهای تازه و پویا به حروف میبخشد تا حس جریان را به مخاطب القا کند.
پسته روحیه جوان اما کلاسیک با چاشنی نمکی دارد، در عین حال که بی ادعاست اما جسور و مؤدب است و بدنبال خودنمایی نیست.
فونت پسته برای کسانی طراحی شده است که به دنبال زیبایی در کنار کاربرد هستند و میخواهند در طرحهای خود از تلفیق هنر قدیمی و مدرن بهره ببرند.
ایده طراحی فونتهای کاربردی با هدف استفاده از منابع غنی و ارزشمند خوشنویسی فارسی و نگاهی جدید به آنها در سال ۱۳۹۴ با طراحی فونت ایلیا آغاز شد. فونت پسته دومین پروژه به ثمر نشسته از این مجموعه طراحی فونتهای تجربی امیر مصباحی است.
روند دیزاین و تکامل پروژه فونت پسته همچنان ادامه خواهد داشت!
فونت شور با طراحی نرم و منحصر به فرد خود، تجربهای متفاوت از خواندن متنهای فارسی را ارائه میدهد. این فونت در دو استایل مختلف عرضه میشود: یکی با سرهای گرد و دیگری با سرهای تخت، که هر کدام از این استایلها در ۱۰ وزن موجود هستند.
فونت شور با انحناهای لطیف و طراحی انسانی خود، انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال یک فونت مدرن، کاربردی و زیبا برای پروژههای خود هستند. این فونت نه تنها در متون بلند و محیطهای دیجیتال عملکرد خوبی دارد، بلکه در طرحهای گرافیکی و تبلیغاتی نیز جلوهای ویژه ایجاد میکند.
فونت شور از نوع سنس است و یکی از اهداف اصلی طراحی فونت شور، دستیابی به خاکستری مناسب و کاربردی در محیطهای وب و اپلیکیشنهای فارسی بوده است. علاوه بر این، به طراحی جداگانه و خاص حروف نیز اهمیت زیادی داده شده است تا این فونت علاوه بر کاربردی بودن، زیبایی بصری قابل توجهی را نیز ارائه دهد.
فونت رادیو، یک فونت هندسی با رویکرد پیکسلی به حروف فارسی-عربی است. این فونت تداعی کنندهی گرافیک کامپیوترهای اولیه و کنسولهای بازی است. فونت رادیو با بدنه ای قطور و ساقههایی باریک، برای نوشتن عبارات مختصر و گرافیک خلاق پیشنهاد میشود. رادیو، دو سبک دارد و میتوانید از آن در طراحی پوستر، کاور و انواع تبلیغاتی استفاده کنید که میخواهید خاص و تکنولوژیک به نظر برسد.