وارد شوید

فونت لیانا از دسته سنسِ خطیِ ساده است که ساختاری نرم، ارگانیک و نزدیک به دست‌نویس دارد. فرم‌های نرم و سیال در لیانا باعث می‌شود این فونت لحنِ صمیمی و غیر رسمی داشته باشد. همچنین لیانا دارای زاویۀ انحراف حدود ۶٫۵ درجه است که باعث القای حس تحرک و پویای در نوشته می‌شود. 
فونت لیانا در دو سبک طراحی شده است، فونت‌های اصلی (Sans) ۹ وزن دارد و سبک نرم (Soft) دارای ۴ وزن است.
نسخۀ سنس بیشتر برای کاربردهای متن بهینه شده و نسخۀ سافت برای کاربردهای نمایشی در سایز بالا است.
برای بخش لاتین فونت لیانا از تایپ‌فیس متن‌باز Fira Sans Italic همراه با کمی دخل و تصرف(مخصوصاً در نسخۀ soft) استفاده شده.
لیانا با الهام از فونت‌های قدیمی مانند فرناز، مهر و نسخۀ سوم استعداد طراحی شده است.

فونت ملی از دسته فونت‌های فوق سنگین با بدنه‌ٔ قطور است. این سبک طراحی در حروفنگاری‌های دهه ۴۰ و ۵۰ مرسوم بوده و فونت‌های متعددی نیز در سال‌های اخیر به این سبک ساخته شده است. تفاوت اصلی فونت ملی با دیگر فونت‌های این دسته، هندسهٔ ساده و کنتراست ضخامت حروف است.
حروف در فونت ملی دارای هندسه‌ای کنترل شده‌ هستند. اثری از منحنی نیست و شکل حروف با خطوط مستقیم و دایره شکل گرفته است.
علی رغم بدنه قطور و عریض در فونت ملی، ساقه‌ها باریک و نازک هستند. این کنتراست ضخامت باعث می‌شود حروف فشرده تایپ شوند و سنگینی این فونت بیشتر شود.
فونت ملی مناسب عنوان‌های کوتاه و سایز بزرگ است. این فونت برای طراحی کاور، جلد کتاب‌، پوستر و تبلیغات محیطی عالیست.

تایپوگرافی با فونت ملی بسیار آسان است. حروف باکس‌های فشرده و منظمی را تشکیل می‌دهند که به آسانی همنشین تصویر و قاب شما می‌شود.
فونت ملی برای موضوعات حماسی، ملی، نوستالژی بهترین انتخاب است. اما به دلیل سادگی و مینیمال بودن می‌تواند برای انواع موضوعات مدرن و امروزی نیز مناسب باشد.

"فونت ونوو" از دسته نسخ، اما مدرن و معاصر است. این فونت با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، قابلیت استفاده در کاربردهای مختلف را داراست. کنتراست ضخامت‌، وزن‌های متنوع و امکاناتی که "ونوو" در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌تواند جلوه ویژه‌ و متفاوتی از نوشتار را به نمایش بگذارد و توجه مخاطب را جلب کند. 
فونت ونوو را می‌توانید در کاربردهایی مانند تیترهای مطبوعاتی، انواع بسته‌بندی‌، گرافیک محیطی، وب و محتواهای رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید و از تجربه کردن یک فونت جدید لذت ببرید.

فونت ادامه نتیجه‌ی تلاش‌های من برای مطالعه‌ی جزییات در هندسه‌ی خوشنویسی ایرانی در کلاس استاد دامون خانجانزاده است. با تبدیل اتودهایم به فرم‌های سنگین، به مرور این فونت را با هدف استفاده در تیترهای تک‌کلمه‌ای و متن‌های کوتاه پیش برده و آن را کامل کردم.

فونت هستی حاصل آمیختن نسخ با نستعلیق است. نسخ نسخه‌ٔ کاربردی از خط عربی و نستعلیق اوج زیبایی خط فارسی است. فونت هستی در میانه‌ی کاربرد و زیبایی، سعی کرده است حروف سیال نستعلیق را بر کرسی بنشاند و مانند خط نسخ آرام کند.
فونت هستی شبیه هیچکدام از فونت‌های پیش از خود نیست اما  آشناست و به آسانی ارتباط برقرار می‌کند. شباهتی که با نستعلیق دارد کلید برقراری این ارتباط است.

X

خطای راست

کپی از مطالب سایت غیرمجاز میباشد